Kardiyologlar Amerika’da Neler Yapar?

Kardiyologlar Amerika da Neler Yapar

Bir kardiyolog, kalbinizin ve kan damarlarınızın gözlenmesi ve tedavisi konusunda uzman olan bir doktordur. Bir dizi kardiyovasküler problemi tedavi edebilir veya önlemenize yardımcı olabilirler. Ayrıca anormal kalp ritimleri, kalp yetmezliği veya doğumdan beri yaşadığınız kalp sorunları gibi belirli alanlarda uzmanlaşabilirler.

Amerika’da Kardiyologlar Neler Yaparlar ve Nasıl Çalışırlar?

Dört yıllık tıp fakültesini tamamladıktan sonra, kardiyologlar, yerleşik olarak genel iç hastalıkları öğrenmek için üç yıl harcarlar ve bundan sonra en az üç yıl daha uzmanlık eğitimi alırlar.

10 yıllık eğitimden sonra bir kardiyolog, American Board of Internal Medicine sınavına girebilir. Kurul sertifikasını aldıktan sonra bile kardiyologlar, çalıştıkları sürece öğrenmeye devam ederler. En iyi bakımı sağlamak için hastaların nasıl tedavi edileceğine ilişkin en son gelişmelere ayak uydurmalıdırlar.

Kardiyolog, kalp rahatsızlıklarını, yüksek tansiyonu, kalp yetmezliğini, kalp kapakçıklarınız ve kan damarlarınızla ilgili anormallikleri ve ayrıca diğer kalp ve damar koşullarını tedavi eden bir tıp uzmanıdır. Sorunun ne olduğunu anlamak için elektrokardiyogram, ekokardiyogram ve BT taramaları gibi testler isteyebilirler. Teşhisleri ile ilaç yazabilir, egzersiz yapmaya ve daha sağlıklı beslenmeye nasıl başlayacağınız konusunda size tavsiyelerde bulunabilir veya kalp kateterizasyonu yapabilirler.

Bir kardiyolog fizik muayene yapacak ve sizinle semptomlarınız, tıbbi geçmişiniz ve aile geçmişiniz hakkında konuşacaktır. Ailenizde başka kalp hastalığı olanlar varsa, kalp rahatsızlığı geliştirme riskinizi artırabileceğinden bunu kardiyoloğunuza bildirmeniz çok önemlidir.

Kardiyologunuz, aşağıdakiler gibi bazı basit ayrıntılardan kardiyovasküler sağlığınızla ilgili önemli ayrıntıları öğrenebilir:

• Vücut ağırlığı
  • Atardamar basıncı
  • Kolesterol derecesi
  • Kan şekeri (glikoz) seviyeleri

Kardiyak sorunlar için risk faktörlerinizi belirlemek için doktorunuz tüm bu verileri ve herhangi bir test sonucunu dikkate alacaktır. Ayrıca sigara içme durumunuzu, egzersiz seviyenizi, diyetinizi ve aldığınız ilaçları da soracaktır.

Kardiyologlar hangi koşullardan kaçınmanıza veya tedavi etmenize yardımcı olur?

Ateroskleroz, kardiyologların tedavi edebileceği birçok kalp ve damar rahatsızlığından sadece biridir.

• Yüksek kan basıncı
  • Yüksek kolesterol
  • Angina (göğüs ağrısı)
  • Beklenmedik kalp durması
  • kalp krizi.
  • Gögüs ağrıları.
  • kan pıhtıları
  • Atriyal fibrilasyon ve diğer düzensiz kalp atışları.
  • Endokardit
  • kardiyovasküler şok
  • kalp kapağı sorunları.
  • anormal kalp atışları.
  • Kardiyomiyopati.
  • Kalp kası iltihabı.

Konjenital (doğumdan itibaren) koşullar

• Aortunuzla ilgili sorunlar (anevrizma, stenoz)
  • Arterlerinizle ilgili problemler (periferik arter hastalığı, subklavian arter hastalığı, renal arter hastalığı, koroner arter hastalığı)
  • Felç

Bir kardiyolog ne tür testler yapar?

Bir kardiyolog aşağıdaki testleri isteyebilir, ancak diğer sağlık hizmeti sağlayıcıları bu testlerden bazılarını yapabilir:

• Kalp kateterizasyonu
  • Göğüs röntgeni
  • Kardiyak MRI (manyetik rezonans görüntüleme)
  • Kardiyak BT (bilgisayarlı tomografi)
  • Koroner anjiyogram.
  • Stres testleri.
  • Elektrokardiyogram (EKG).
  • Ekokardiyogram.
  • Transözofageal ekokardiyogram (TEE).
  • Holter monitörü.
  • Olay monitörü.
  • Yerleştirilebilir olay kaydedici/yerleştirilebilir döngü kaydedici.

Bir Kardiyologa Ne Zaman Görülmeli?

Kalbinizde veya kan damarlarınızda ekstra bakıma ihtiyaç duyan bir sorununuz varsa, birincil bakım sağlayıcınız sizi bir kardiyoloğa yönlendirebilir. Göğsünüzde ağrı, baş dönmesi veya nefes darlığı hissediyorsanız, bir kardiyolog görmeniz gerekebilir. Kardiyologunuz, durumunuzu izledikçe sizinle uzun süre çalışmaya devam edebilir.

Kardiyolog randevusunda neler beklenir?

Bir kardiyolog, kalbinizi dinlemeye özellikle dikkat ederek fiziksel bir muayene yapacaktır. Kalbinizde kanın ne kadar iyi aktığını ve düzensiz kalp ritminiz olup olmadığını duyabilirler.

Aile geçmişiniz ve kendi tıbbi geçmişiniz hakkındaki soruları yanıtlamaya hazır olun. Kardiyologunuz kardeşlerinizin, ebeveynleriniz veya ailenizdeki diğer kişilerin kalp sorunları olup olmadığını öğrenmek isteyecektir. Bu bilgilere sahip olmak, kardiyoloğunuzun ne tür kalp problemleriniz olabileceğini bilmesine yardımcı olabilir.

Bu semptomları ne kadar süredir yaşıyorsunuz?

Belirtileriniz olduğunda (hafif ağrı, keskin ağrı) nasıl hissediyorsunuz?
Belirtileriniz başladığında ne yapıyordunuz (dinlenme, kendini zorlama)?
Belirtileriniz olduğunda daha iyi hissetmenize yardımcı olan herhangi bir şey var mı?
Geçmişte kalp ameliyatı veya ameliyatı oldunuz mu?
Herhangi bir tarama kaydınız var mı?
Şu anda hangi ilaçları alıyorsun?
Kardiyologunuz yerinde ekipmana sahipse, kalbinizin ritmini hızlı bir şekilde okumak için bir elektrokardiyogram yapabilir. Ayrıca, biraz daha uzun süren ve sadece hastanelerde bulunan özel tarama makineleri gerektiren diğer testler için ayrı bir randevu ayarlayabilirler.

Kardiyolog Branş Farklılıkları

En az bir düzine farklı kardiyolog türü vardır. Kardiyak görüntüleme veya kardiyak rehabilitasyon gibi farklı kalp ve damar problemlerinde uzmanlaşırlar.
Tüm kardiyologlar kalbinizi ve kan damarlarınızı anlama konusunda uzman olsalar da uzmanlık alanlarını daha da daraltabilirler. Kardiyolog türleri şunları içerir:

• Klinik kardiyolog
  • Kalp yetmezliği uzmanı
  • Girişimsel kardiyolog
  • Kardiyo-onkolog
  • Doğuştan kalp uzmanı
  • Kardiyak görüntüleme uzmanı
  • Periferik girişimsel kardiyolog
  • Önleyici kardiyolog
  • Kardiyak rehabilitasyon uzmanı
  • Elektrofizyolog
  • Geriatrik kardiyolog
  • Kardiyo-romatolog
  • Spor kardiyoloğu
  • Yoğun bakım kardiyoloğu

Kardiyolog görmek için sevke ihtiyacım var mı?

Duruma göre değişir. Bazı sigorta planları, birincil bakım sağlayıcınızdan bir sevk almanızı gerektirebilir, bu nedenle ayrıntılar için sigorta şirketinize danışın. Bu, bir kardiyologu ziyaret ederken beklediğinizden daha yüksek bir maliyetle ilgili istenmeyen sürprizlerden kaçınmanıza yardımcı olabilir. Bir kardiyolog gibi bir uzmana görünmek genellikle birincil bakım sağlayıcınızdan daha pahalıdır, ancak sigorta şirketinizin kurallarına uymak size para kazandırır.

Kardiyolog hangi konuda uzmandır?

Bir kardiyolog, Amerika’daki en önemli ölüm nedeni olan kalp hastalıkları konusunda uzmanlaşmıştır. Kardiyologlar, örneğin kalp yetmezliği, kalp ritmi sorunları veya doğuştan (doğumdan itibaren) koşulların tedavisi gibi kalp bakımının daha da uzmanlaşmış alanlarında çalışabilirler.

Kardiyologlar nerede çalışır?

Çalıştıkları hastanede bir kardiyolog görebilirsiniz. Diğer kardiyologların hastaları gördükleri kendi özel ofisleri olabilir. Test veya prosedürler için sizi bir hastaneye veya başka bir tıbbi tesise gönderebilirler.

Cleveland Clinic’ten bir not

Kalbiniz veya kan damarlarınızla ilgili bir sorununuz varsa bir kardiyoloğa ihtiyacınız olabilir. Durumunuza bağlı olarak, durumunuzda uzman olan belirli bir kardiyoloğa ihtiyacınız olabilir. Birinci basamak sağlık hizmeti sağlayıcınız sizi bir kardiyoloğa yönlendirebilir, ancak sağlayıcınızın seçtiği kişi konusunda rahat olmanız gerekir. Sizinle iyi iletişim kurmadıklarını düşünüyorsanız, bunu yapan bir sağlayıcı bulmanız gerekebilir.

Kaynak: clevelandclinic