En Ölümcül Kansere Eski İlaç Çözüm mü?

En Olumcul Kansere Eski Ilac Cozum mu
En Olumcul Kansere Eski Ilac Cozum mu - İki ilacı birleştirmek, küçük hücreli akciğer kanserini tedavi etmenin anahtarı olabilir. Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi

Akciğer kanserinin en ölümcül türü olan küçük hücreli akciğer kanseri, eski bir ilaçla tedavi edilebilir. Louis’deki Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki bilim adamları tarafından yürütülen bir fare çalışmasına göre durum böyle olabilir. Siklofosfamid, başlangıçta küçük hücreli akciğer kanserini tedavi etmek için kullanılan ancak 1980’lerde platin bazlı ilaçlar lehine aşamalı olarak kullanımdan kaldırılan ve şimdi yeni tedavide kullanılmaktadır.

Washington Üniversitesi’nde patoloji ve immünoloji ve tıp alanında doçent olan ve Barnes-Jewish Hastanesi ve Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki Siteman Kanser Merkezi’nde araştırmacı olan eş-kıdemli yazar Nima Mosammaparast, MD, PhD’ye göre, “Küçük hücreli akciğer kanserinin bir tedavi seçeneği vardır – platin bazlı kemoterapi – ve bu belki iki ila altı aylık bir yaşam süresi ekler.”

“Mesele şu ki, bu kanserler önce tedaviye yanıt veriyor ama sonra geri dönüyorlar. O 30 yıldan beri hiçbir şey değişmedi. Bu kanserler her şeye inanılmaz derecede dirençli. Bu çalışma, direnci en aza indirmenin ve belki de tedaviyi iyileştirmenin mümkün olduğunu gösteriyor. Ayrıca eski bir ilacı yeni bir hedefle birleştirerek bu hastalara çok daha iyi bir şans veriyor.”

Küçük hücreli akciğer kanserinde ve diğer birkaç malignitede bol miktarda eksprese edilen SMYD3 proteini her şeyin nedenidir. Araştırmacılar, sağlıklı akciğer dokusu çok az SMYD3’e sahip olduğundan, sağlıklı hücreleri korurken proteini ortadan kaldırmanın habis hücreleri hedefleyebileceğini varsaydılar.

Kanser Tedavisinde İkili Yaklaşım

Farelerdeki tümörler yeterince büyük olduğunda, araştırmacılar onlara siklofosfamid ve bir SMYD3 inhibitörü verdi. Bununla birlikte, tek başına SMYD3 inhibisyonu, tümörlerin genişlemesini durduramadı. Tek başına siklofosfamid ile benzer sonuçlar elde edildi.

Her iki hastanın da tümörleri başlangıçta tedavi sonucunda büyümeyi durdurdu, ancak yaklaşık iki hafta sonra tümörler bir kez daha büyümeye devam etti. Sadece iki ilacın kombinasyonu, tümörleri izlerinde durdurabildi ve denemeler boyunca tekrar gelişmeye başlamalarını engelledi.

Mosammaparast’a göre, bir dizi başka kuruluş tarafından bir faz 1 klinik araştırma tartışılıyor.

“Doktorları modası geçmiş bir ilacı kullanmaya ikna etmekte zorlanacağız. Ancak bu taktik, diğer tedaviler başarısız olduğunda belki başarılı olma avantajına sahip. Daha önce platin bazlı tedavide nüksetmiş hastadan gelen tümör bu tedaviye sadece yanıt verdi. Küçük hücreli akciğer kanserli insanlar için daha iyi tedavilere şiddetle ihtiyaç var ve bu alandaki beklentiler konusunda oldukça iyimserim” şeklinde açıklamada bulunuyor.

Kaynak: interestingengineering