Kanser Teşhisi ve Tedavisinde Son Nokta

Kanser Teshisi ve Tedavisinde Son Nokta
Kanser Teshisi ve Tedavisinde Son Nokta - mdanderson.org

Michigan Eyalet Üniversitesi, eyalette hassas tedavi seçeneklerinin kullanılabilirliğini artıran ortaklıklarla, kanser tedavisindeki liderliğini ve mirasını ilerletiyor. Dünyadaki en ileri hassas kanser tedavilerinden bazıları, Grand Rapids’teki “Medical Mile” boyunca Michigan Street ve Monroe Avenue’nun kesiştiği noktada bulunan Michigan State University Grand Rapids Innovation Park’ta uygulanmaya başlıyor.

Hastalar üzerinde klinik kullanım için ilk tüm vücut PET/BT tarayıcısı, inovasyon parkında biyomedikal araştırmalara ve kamu-özel ortaklıklarına adanmış 205.000 metrekarelik bir bina olan Doug Meijer Tıbbi İnovasyon Binasına getirildi. Cihazın geliştirilmesi Bold Advanced Medical Future Health tarafından gerçekleştirildi.

MSU’nun BAMF Health ile yaptığı işbirliği, en son teknolojinin kullanımı ve ileri klinik araştırma hattı sayesinde kanser çalışmalarını hızlandırıyor.

MSU Sağlık Bilimleri Başkan Yardımcısı Norman Beauchamp Jr’a göre, “BAMF Health, Doug Meijer ve Meijer Vakfı ile birlikte bu son teknolojiyi Michigan halkının kullanımına sunuyoruz.” “Bu tarayıcının yardımıyla kanser erken teşhis edilebilecek ve daha etkin bir tedaviye olanak sağlanacaktır.”

Kanser tedavisinde altın standart olan sisplatinin keşfinden ve kanser tedavisinde kullanılan radyoaktif izotopları üreterek Michigan ve dünyanın dört bir yanındaki hastalara fayda sağlayan çift siklotronlu radyofarmasinin inşasından bu yana MSU, 50 yılı aşkın bir süredir kanser araştırmaları ve tedavisinde lider konumdadır.

Tüm vücut PET/BT tarayıcısı artık hem klinik bakıma hem de araştırmaya olanak sağlıyor ve MSU’nun kanser yolculuğunda bir sonraki bölümü temsil ediyor. BAMF Health ile olan ilişkisi ve kısmen onursal bir Spartalı’nın cömertliği sayesinde mümkün oldu.

Prostat kanseri ve nöroendokrin tümör hastaları Ağustos ayında PET/BT tarayıcısı kullanılarak tespit ve tedavi edildi. Bu teknik sonunda pediatrik tümörlerin yanı sıra kalp hastalığı, Alzheimer ve Parkinson hastalığının tedavisinde de kullanılacak.

Beauchamp’a göre en iyi tedavi, eve daha yakın, “MSU için gerçekleştirdiğimiz vizyonumuzdur”. “Birlikte çalışarak sağlığı dönüştürebileceğimizi ve hastalıkları daha doğru bir şekilde tespit ve teşhis edebileceğimizi düşünüyorum.” Ulusal Kanser Enstitüsü’ne göre, 2020 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde 1.8 milyon yeni kanser vakasının teşhis edilmesi bekleniyor.

Kanserli Hücre Taramasında Gelinen En Son Teknoloji

Doktorlar artık PET/BT tarayıcısının en son teknolojisini, kanserin vücutta tam olarak nerede bulunduğunu saptamak için iki denenmiş ve doğru tekniği birleştirmek için kullanabilirler. Kanseri tespit etmek için pozitron emisyon tomografisi veya PET, hastanın vücuduna radyoaktif bir izleyici enjekte eder. İzleyici, malignite tespit edildikten sonra kanser hücrelerine bağlanır ve PET tarayıcısının alabileceği bir sinyal yayar. İkinci yaklaşım bilgisayarlı tomografi veya BT görüntüleme teknolojisidir; bu teknoloji, örneğin akciğerler veya bir kemiğin içi gibi kanserin mevcut olduğu yerlerin kapsamlı bir resmini sağlar.

MSU İnsani Tıp Fakültesi’nde profesör ve Radyoloji Bölümü Başkanı olan Mark DeLano, bu teknolojiyi kanser hastalarının tedavisini yönlendirmek için kullanıyor ve “İki farklı görüntüleme türünü bir araya getirip yeni bilgiler elde ettiğinizde buna hibrit teknoloji diyoruz” diyor. “BT tarayıcısı daha çok kemikleriniz, organlarınız ve kan damarlarınız gibi yapınıza bakarken, PET taraması kanser hücrelerindeki belirli proteinler veya tümörün ne kadar enerji kullandığı gibi vücudunuzdaki tümör sinyallerine odaklanır.

Bu nedenle, tüm vücut PET/BT tarayıcı teknolojisi, kanseri tanımlamak ve tedavisini yönlendirmek için en iyi yöntemdir. Şimdiye kadar ABD bu teknolojiyi sadece araştırma için kullanıyordu.

Hastalar teknolojinin nokta atışı doğruluğundan ve hızından büyük ölçüde faydalanmaktadır. Baştan ayağa ortalama bir PET taramasının tamamlanması 40 dakika sürer. Bu, zaten tedirgin veya endişeli olan hastalara sonsuzluk gibi gelebilir ve özellikle çocuklar veya klostrofobisi ya da başka hastalıkları olan kişiler için bu kadar uzun süre hareketsiz kalmak zor olabilir. Hasta tarama sırasında hareket ettiğinde, uyumlu bir görüntü elde etmek için kullanılan dikiş tekniğinin doğruluğu ve bitmiş görüntünün netliği önemli ölçüde azalır. Bu durum, küçük kanserleri bulma kapasitesi üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Her iki sorun da yeni tarayıcı ile çözülmüştür.

BAMF Health’in kurucusu ve CEO’su Anthony Chang’e göre, “Son teknoloji ürünü tüm vücut PET/CT tarayıcımızla tüm vücut taramasını bir dakikada tamamlayabiliyor ve tek seferde 194 santimetre (76 inç) tarama yapabiliyoruz.” “Bu da sadece dörtte biri kadar uzun sürdüğü anlamına geliyor.”
Hastanın tamamını görüntülemek için tek bir tarama kullanılıyor, bu da son görüntünün kalitesini ve küçük kanser ve lezyonları bulma yeteneğini artırıyor. Araştırmacılar daha agresif tedavi seçeneklerine daha erken başlayabilir ve kanseri erken keşfederek yaygın hastalık belirtisi yoksa tedavi yoğunluğunu azaltma konusunda daha emin olabilirler.

Chang, “geleneksel tarayıcılar bir santimetre (0,39 inç) kadar küçük kanser belirtilerini tespit edebilirken, yeni tarayıcımız iki milimetre kadar küçük kanser belirtilerini tespit edebiliyor.

Bu çığır açan teknolojinin kökenleri Michigan’a kadar uzanıyor.

Amerikan market zinciri Meijer’in eş başkanı ve MSU’dan beşeri bilimler alanında fahri doktora unvanı alan iş adamı Doug Meijer, 2017’de prostat kanseri keşfedildiğinde her ikisi de başarılı bir şekilde tedavi edilememişti. Meijer, Chang’in hayatını kurtaran klinik bir deneyin parçası olarak tedavi için Almanya’ya gitmesine eşlik edecek paraya sahip olduğu için şanslıydı. Meijer, bu deneyim ve Beauchamp ile tesadüfen karşılaşması sayesinde Michigan ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki diğer hastalara da bu şansı sunma konusunda motive oldu ve böylece daha fazla hasta kendisinin aldığı tedaviyi alabildi.

“Bana kanser olduğum ilk söylendiğinde, ‘Neden ben?’ diye merak ettim.” Meijer şöyle diyor. Harekete geçebileceğimin farkına vardığımda bakış açım değişti ve “Neden ben değil?” diye sormaya başladım.”

DeLano’ya göre Doug Meijer, Meijer Vakfı ve Anthony Chang’in görüşleri bunun için ana katalizörlerdi. Meijer prostat kanseri tedavisi için dünyayı dolaştı ve bu da Grand Rapids’te bir tesis kurulması fikrini ortaya çıkardı. Onun hayırseverliği sayesinde Amerika Birleşik Devletleri’ndeki insanlar artık en ileri tıbbi tedaviye erişebiliyor.

Kanser tedavisini herkes için erişilebilir kılma girişimi Meijer tarafından başlatıldı. Meijer ve ailesinin vakfı MSU İnsani Tıp Fakültesi’ne cömertçe 19,5 milyon dolar bağışta bulunarak iki siklotronun (bir tür parçacık hızlandırıcı) satın alınmasını, radyofarmasinin inşasını ve Eylül sonunda teslim edilecek PET/MRI tarayıcısı da dahil olmak üzere en son görüntüleme teknolojisinin eklenmesini sağladı. PET/BT tarayıcısının sahibi BAMF Health’tir. Bir işletme anlaşmasına göre MSU, bina alanını BAMF Health’e kiralıyor ve araştırmacılarının gelecekteki araştırma projelerinde kullanmaları için teknolojiye erişim hakkına sahip oluyor.

Meijer, “Her şeyin bir amaç uğruna gerçekleştiğine gerçekten inanıyorum. “Ben başkalarına yaşama şansı vermek için yaşadım.”

Kanser Taramasında Bireyselleştirilmiş Hastaya Özel Tedavi

Beauchamp’a göre, “Kanserin erken teşhisinin veya kanserin nüksetmesinin daha iyi sonuçlara yol açtığını biliyoruz.” “PET/BT tarayıcısıyla daha iyi görüntüleme sayesinde daha hassas tedavi sağlanacaktır.” Moleküler hedefli radyasyon terapisinin kullanılmasıyla, klinisyenler PET/BT taramalarının kendilerine verdiği yol haritası sayesinde hastaları daha hassas ve bireysel olarak tedavi edebilirler.

DeLano şöyle açıklıyor: “Biz buna teranostik diyoruz. “Teşhis ve tedaviyi birleştiriyor.”

Radyasyon ışını hastanın vücuduna girerken, içinde zıplarken ve sonunda vücudunu terk ederken, kanser hücrelerini öldürür ama aynı zamanda sağlıklı hücrelere de zarar verir.

Ancak teranostikler sayesinde tıp uzmanları, yakındaki sağlıklı dokuya ciddi zarar vermeden bir tümörü radyasyonla tedavi edebilecek. Bunun sonucunda hastalar daha iyi hayatlar yaşayacak.

Dünyanın ilk ve en ileri teranostik mükemmeliyet merkezi BAMF Health tarafından kurulmuştur. MSU ve BAMF Health arasındaki işbirliği, araştırmaları geliştirmek ve Michigan’daki ve ülke çapındaki hastalara mümkün olan en iyi bakımı sağlamak için en son görüntüleme teknolojisini ve yenilikçi radyofarmasötikleri kullanmaktadır.

Chang, bu terapi tümörü seçici olarak hedef aldığı için, “tümöre, etrafındaki sağlıklı dokuya çok az zarar vererek muazzam dozda radyasyon verebiliyoruz” diye açıklıyor. Hastaların tedavi için her gün hastaneye dönmek zorunda olduğu mevcut prosedürün aksine, tümörleri sadece basit bir damar yollu enjeksiyonla altı haftaya kadar günde 24 saat, haftada yedi gün kesintisiz olarak ışınlayabiliriz.

PET/BT tarayıcısının MSÜ’nün birinci sınıf radyofarmasisine yakınlığı, konumunun bir başka avantajıdır. İki adet son teknoloji GE PETtrace 890 siklotrona sahip olan MSU ve BAMF Health’teki radyofarmasi, tüm dünyadaki en ileri teknolojiye sahip çift siklotronlu radyofarmasidir. Bu çok önemlidir çünkü PET görüntüleme radyotraserlerinin çoğu, klinikte hastalara hemen uygulanması gereken ve yalnızca birkaç dakika ila birkaç saat hayatta kalan kısa ömürlü radyoizotoplar kullanır. Radyoaktif elementler arasında demir gibi sabit sayıda protona sahip olan ancak dalgalanan nötron sayıları bulunan elementler yer alır. Kanseri tespit ve tedavi etmek için kullanılan terapötik ilaçlar veya izleyiciler için yapı taşı görevi görürler.

DeLano’ya göre bu radyoizotoplar çok uzun ömürlü değil. Bu nedenle, bunları yerel olarak geliştirebilmek ve hastalara uygulayabilmek çok önemlidir.

PET/BT teknolojisiyle aynı binada bulunan radyofarmasi sayesinde bir hasta sabah binaya girebilir, teşhisini alabilir ve aynı gün tedaviye başlayabilir.

Chang’e göre bu, mevcut en ileri tıbbi görüntüleme ekipmanı

DeLano’ya göre burada sunulan hizmetlere erişim, Michigan’ın her yerinden ve ötesinden gelen hastalar için avantajlı olacak. Eyalet genelinde çok sayıda ortağı bulunan MSU’ya göre, BAMF Health theranostics tesisimizde bakım alan hastalar, bakımlarını evlerine yakın bir yerde veya yerel ise Spectrum Health ve Mercy Health Saint Mary’s gibi ortak tesislerimizde sürdürebilecekler.

Kanser bakımı ve tedavisindeki önemli gelişmelere rağmen, henüz tüm hastalar bunlardan eşit şekilde faydalanamıyor.

“En gelişmiş, en iyi ve en ileri kanser tedavi teknolojisi herkese açık olmalıdır. Çünkü daha iyi sonuçlar elde edilir,” diye açıklıyor Beauchamp. MSU’nun eğitim ve araştırma tarafındaki varlıklarını bir araya getirmek, bunu kolaylaştırmayı planladığımız yollardan biri.

MSU Sağlık Bilimleri’nin kökleri toplumda olduğundan ve beşeri tıp, osteopatik tıp ve hemşirelik fakültelerine sahip olduğundan, MSU araştırmacıları bölgesel hastaneler ve sağlık kuruluşlarıyla işbirliği yapmaktadır.

Grand Rapids’teki BAMF Health ve Spectrum Health, Lansing’deki McLaren’deki Karmanos Kanser Enstitüsü ve Detroit’teki Henry Ford Sağlık Sistemi ile yapılan işbirlikleri sayesinde MSU, eyalet genelinde her sosyoekonomik düzeyden insana kanser tedavisi sağlamaya kendini adamıştır.

MSU ve ortakları, çığır açan kanser araştırmalarını finanse etmek ve özellikle en hassas bölgelerimizdeki sağlık eşitsizliklerini ortadan kaldırmak için birlikte çalışıyor.

Beauchamp, nerede ikamet ederseniz edin ya da teninizin rengi ne olursa olsun, “Michigan State’teki hedeflerimizden biri de en iyi kanser bakımına ve kanser klinik araştırmalarına erişebilmenizi sağlamaktır” diye ekliyor.

Kaynak: msutoday