Çin Şehirleri Birinci COVID Dalgasını Geçtiklerini Belirtiyor

Cin Sehirleri Birinci COVID Dalgasini Gectiklerini Belirtiyor

Henan, Jiangsu, Zhejiang, Guangdong, Sichuan, Hainan, Pekin, Chongqing vb. … Bu bölgelerdeki ateş kliniklerindeki hasta sayısı azalmaya devam ederken, Çin’deki bazı iller ve bölgeler COVID-19 enfeksiyonlarının ilk zirvesini çoktan geçtiklerini iddia ediyor.

Pekin Belediye Başkan Vekili Yin Yong, CCTV’ye verdiği bir röportajda şehrin enfeksiyonun zirvesini geçtiğini ve toplum çapında yeni bir bağışıklık geliştirdiğini belirtti.

Yin, virüs yönetimini A sınıfından B sınıfına indirmenin onu kendi haline bırakmak anlamına gelmediğini ve hükümetin yeni enfeksiyonların sosyal düzeni ve günlük yaşamı bozmadığından emin olmak için yeni virüs mutasyonlarının izlenmesini hızlandırmak da dahil olmak üzere sorumluluklar üstlenmesi gerektiğinin altını çizdi.

Enfeksiyonların zirve yapmasının ardından Pekinli yetkililer, hastanelerin polikliniklerinde ve acil servislerinde ağır vakaların tedavisinde şehrin hala zorlu bir mücadeleyle karşı karşıya olduğu konusunda uyarıda bulundu.

Pekin dışında, Çin’in merkezindeki Henan, doğudaki Zhejiang ve Jiangsu, güneybatıdaki Chongqing Belediyesi, güneydeki Sichuan Eyaleti, Guangdong Eyaleti ve Hainan Eyaletindeki çok sayıda şehir COVID-19 enfeksiyon oranının yüksek olduğunu bildirdi.

Jiangsu yetkilileri, 8 Aralık 2022’den itibaren il genelinde ateş kliniklerine başvuran kişi sayısında keskin bir artış meydana geldiğini ve bunun 27 Aralık’ta zirveye ulaştığını belirtti.

İlin kırsal kesimlerindeki zirve metropollere göre biraz daha geç gerçekleşirken, sayı da düşmeye başladı,

Chongqing’deki sağlık yetkilileri, 20 Aralık’tan sonra her seviyedeki hastanelerden ateş kliniklerinde tedavi gören hasta sayısında önemli bir düşüş yaşandığını ve belediyenin en yoğun döneminin 12 Aralık ile 23 Aralık arasında gerçekleştiğini bildirdi. Sichuan vatandaşlarının %80’inden fazlası hastayken, günlük enfeksiyon sayısı da düşüyor.

Guangdong’daki Foshan ve Huizhou şehirlerinin yanı sıra Hainan’daki Sanya ve Haikou’ya göre zirve Aralık ayının sonlarındaydı ve bu şehirler en yoğun enfeksiyon zamanlarını geride bıraktı.

Uzmanlara göre, Çin’in birçok şehrinde ilk enfeksiyon zirvesi çoktan geçtiği için, ikinci enfeksiyon dalgasının 2023 yılının Mayıs ve Haziran ayları arasında zirve yapması beklenmektedir.

Ulusal Bulaşıcı Hastalıklar Merkezi direktörü ve Şangay’daki Huashan Hastanesi bulaşıcı hastalıklar bölümü başkanı Zhang Wenhong şunları söyledi:

İkinci enfeksiyon zirvesi sırasında virüsün virülansı gittikçe zayıfladığından, insanların yüzde 25 ila 50’si enfekte olabilir, ancak muhtemelen daha az semptomla.

Kaynak: heartofasia

Günceleme: 18/01/2023 19:06