Yangin Sondurme Ucaklari Kapak

Amerika’da Yangın Söndürme Uçakları

Yazımızda Amerika’da kullanılan çeşitli yangın uçaklarını ve kapasitelerini tanıtacağız. Orman Hizmetleri, orman yangınlarını yönetmek için birçok türde ve boyutta uçak kullanır. Bu uçaklardan bazıları Orman Bakanlığına ait iken bazıları da [devamı…]

Kartallar ve Rüzgar Türbinleri

Kartallar ve Rüzgar Türbinleri

Diğer birçok yırtıcı hayvan gibi, altın kartallar da en az zor olan rotayı seçmekte ustadırlar. Kanatlarını genişletip havada süzülürken, genellikle daha uzun süre uçmaya devam ederken, süzülmelerine ve enerji tasarrufu [devamı…]

Global Isınma Tehdit Etmeye Başladı

Global Isınma Tehdit Etmeye Başladı

Tor Selnes hayatını bir lambaya borçlu. Kendisini öldürebilecek bir çığdan mucizevi bir şekilde kurtuldu. Svalbard Norveç’in kuzeyinde bulunan bir adalar topluluğudur. Svalbard diğer tüm kutup bölgelerine oranla daha fazla ısınmaktadır. [devamı…]

blog isse
Astronomi

Gelişmiş Uzay Biyolojisi Nereye Doğru Gidiyor?

Expedition 67 mürettebat üyeleri, mikro yerçekiminin insan vücudunu nasıl etkilediğini keşfetmeye devam ederken, Uluslararası Uzay İstasyonunda yapılan araştırma faaliyetleri hız kesmiyor. İstasyonun mürettebatları ayrıca otonom robotların astronotlara yardımcı olma yollarını [devamı…]

Yeni Bir Kimyasal Reaksiyon Kesfedildi

Yeni Bir Kimyasal Reaksiyon Keşfedildi

Paderborn Üniversitesi’nde profesör olan Prof. Dr. Jan Paradies yakın zamanda, tüm bir moleküler parçanın parçacık içinde başka bir yere göç ettiği, daha önce benzeri görülmemiş bir reaksiyon keşfetti. Açıklamasında ders kitaplarında [devamı…]