NASA'nın Ay ve Mars ile İlgili Planları

NASA’nın Ay ve Mars ile İlgili Planları

NASA’nın Ay’dan Mars’a hedeflerinin güncellenmiş bir versiyonu Salı günü kamuoyuna açıklandı ve güneş sistemi hakkında  araştırmaların çekirdeğini oluşturacak gibi gözüküyor. Kurumun Ay’dan Mars’a keşif stratejisindeki bu kriterler NASA, kurumun iş [devamı…]

Komsu Galakside Yildiz Olusuyor

Komşu Bulutsuda Yıldız Oluşuyor

NASA’nın saygıdeğer uydu teleskobu tarafından, yakınlardaki Küçük Macellan Bulutu’ndaki geniş, tuhaf şekilli bir yıldız doğumevinin merkezine doğru hızla akan yıldızla ve gaz akışı gözlemliyor. Evrenimizde gözlemlenecek o kadar çok oluşum [devamı…]

Yeni Kutup Halkalı Galaksi Keşfedildi

Yeni Kutup Halkalı Galaksi Keşfedildi

Japon gökbilimciler, Hyper Prime-Cam Subaru Stratejik Programının bir parçası olarak, Subaru Teleskobu (HSC-SSP) ile toplanan verileri kullanarak yeni bir kutup halkalı galaksinin keşfini ortaya koyuyor. Keşif, 26 Ağustos’ta arXiv ön [devamı…]

blog isse

Gelişmiş Uzay Biyolojisi Nereye Doğru Gidiyor?

Expedition 67 mürettebat üyeleri, mikro yerçekiminin insan vücudunu nasıl etkilediğini keşfetmeye devam ederken, Uluslararası Uzay İstasyonunda yapılan araştırma faaliyetleri hız kesmiyor. İstasyonun mürettebatları ayrıca otonom robotların astronotlara yardımcı olma yollarını [devamı…]