blog isse

Gelişmiş Uzay Biyolojisi Nereye Doğru Gidiyor?

Expedition 67 mürettebat üyeleri, mikro yerçekiminin insan vücudunu nasıl etkilediğini keşfetmeye devam ederken, Uluslararası Uzay İstasyonunda yapılan araştırma faaliyetleri hız kesmiyor. İstasyonun mürettebatları ayrıca otonom robotların astronotlara yardımcı olma yollarını [devamı…]

Ataturk ve Albert Einstein

Albert Einstein’ın Atatürk’e Cevabı

1930’lu yıllarda, Berlin Üniversitesi’nde ders veren Einstein, Nazi baskısına daha fazla dayanamayarak Paris’e taşındı. Tabii Almanya’da bulunan diğer Yahudi profesörler de, güvende olmadıkları için, sığınacakları güvenli bir ülke arıyorlardı. İşte [devamı…]

Feryal Ozel Kimdir

Feryal Özel Kimdir?

Feryal Özel (d. 27 Mayıs 1975), Türk astrofizikçi. Araştırma alanları karadelikler, nötron yıldızları ve teorik astrofizik üzerinedir. Akademik kariyeri Columbia, Harvard ve Princeton gibi ABD üniversitelerinde şekillenmiş, İsviçre’nin Cenevre kentindeki [devamı…]

spitzer vs webb LMC x

James Webb Uzay Teleskobu Neredeyse Hazır

James Webb Uzay Teleskobu, bilim gözlemlerine hazırlanırken devreye alınmanın son aşamasında bulunuyor. Ekip, gözlemevinin lansmanından bu yana tam olarak faaliyete geçmesi için ulaşılması gereken 1.000’den fazla aşamanın yaklaşık iki yüz [devamı…]

Evrenin Genislemesi Durabilir mi

Evren’in Genişlemesi Durabilir mi?

Yeni araştırmalar, sadece 100 milyon yıl içinde evrenin küçülmeye başlayabileceğini gösteriyor. Ulusal Bilimler Akademisi Bildirileri dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, yaklaşık 13.8 milyar yıllık kesintisiz genişlemeden sonra, evren yakında [devamı…]