blog isse

Gelişmiş Uzay Biyolojisi Nereye Doğru Gidiyor?

Expedition 67 mürettebat üyeleri, mikro yerçekiminin insan vücudunu nasıl etkilediğini keşfetmeye devam ederken, Uluslararası Uzay İstasyonunda yapılan araştırma faaliyetleri hız kesmiyor. İstasyonun mürettebatları ayrıca otonom robotların astronotlara yardımcı olma yollarını [devamı…]

Yeni Bir Kimyasal Reaksiyon Kesfedildi

Yeni Bir Kimyasal Reaksiyon Keşfedildi

Paderborn Üniversitesi’nde profesör olan Prof. Dr. Jan Paradies yakın zamanda, tüm bir moleküler parçanın parçacık içinde başka bir yere göç ettiği, daha önce benzeri görülmemiş bir reaksiyon keşfetti. Açıklamasında ders kitaplarında [devamı…]

Spektroskopi Nedir

Spektroskopi Nedir?

Spektroskopi, elektromanyetik radyasyonla etkileşen veya yayan madde tarafından üretilen spektrumların araştırılması ve ölçülmesidir. Başlangıçta spektroskopi, dalga boyunun bir fonksiyonu olarak radyasyon ve madde arasındaki etkileşimin incelenmesi olarak tanımlandı. Şimdi, spektroskopi, [devamı…]

Mucize Molekül Grafin Sentezlendi

Mucize Molekül Grafin Sentezlendi

Araştırmacılar on yıldan fazla bir süredir “Grafin” adı verilen yeni bir karbon formunu sentezlemeye çalıştılar. Ancak bu konuda sınırlı başarılar elde ettiler.  Colorado Boulder Üniversitesi’nden yapılan yeni araştırmalar sayesinde bu [devamı…]

Parlak Yesil Parlayan Radyoaktif Uranyum Cami

Parlak Yeşil Parlayan Radyoaktif Uranyum Camı

80’li veya 90’lı yıllarda büyüdüyseniz, muhtemelen çocukken tavanlarımıza yapıştırdığımız karanlıkta parlayan yıldızları hatırlıyorsunuzdur. Yatak odalarımızın ışığını birkaç dakikalığına açtıktan sonra sonrasında da kapattıktan oluşan parlayan yeşil galaksiye bakmak hepimiz için ayrı [devamı…]

Ataturk ve Albert Einstein

Albert Einstein’ın Atatürk’e Cevabı

1930’lu yıllarda, Berlin Üniversitesi’nde ders veren Einstein, Nazi baskısına daha fazla dayanamayarak Paris’e taşındı. Tabii Almanya’da bulunan diğer Yahudi profesörler de, güvende olmadıkları için, sığınacakları güvenli bir ülke arıyorlardı. İşte [devamı…]

Elusive Superconducting Superhydride Synthesized

Süperiletken Süperhidrit Sentezlendi

Teorileştirildikten on yıl sonra, Çin’deki bilim adamları yeni bir süperiletken türü olan süperhidrit CaH6 ‘yı sentezlediler. Fizikçilerin pratik, oda sıcaklığında süperiletkenlere yol açabileceğini umdukları çeşitli yollar vardır. Bunlar arasında, en verimli [devamı…]

Maddenin Kuantum Halinde İzlenen Elektron Hareketi

Maddenin Kuantum Halinde İzlenen Elektron Hareketi

2018’de, SLAC Ulusal Hızlandırıcı Laboratuvarı’ndaki araştırmacılar, yüzlerce attosaniye (veya saniyenin milyarda birinin milyarda biri) süren X-ışını lazer patlamaları üretmenin bir yolunu geliştirdi. X-ışını lazerle geliştirilmiş attosaniye darbe üretimi (LEAP) biraz [devamı…]

photon

Foton Nedir?

Foton farklı şekillerde üretilebilen bir elektromanyetik kuvvettir. Tüm foton oluşturma yollarında atom içindeki aynı mekanizma kullanılmaktadır. Bu mekanizmalar ise atom çekirdeğinde dönen elektronlara enerji verilmesi sayesinde olmaktadır. Elektronlar çekirdeklerin sabit [devamı…]

albert einstein kimdir albert einstein hayati

Annus Mirabilis Makaleleri Nedir?

Annus Mirabilis makaleleri (Latince: annus mīrābilis; mucize yıl), Albert Einstein tarafından 1905 yılında Annalen der Physik bilim dergisinde yayınlanan makalelerdir. Bu dört makale modern fiziğin temelinin oluşturulmasına büyük ölçüde katkıda [devamı…]

Kuantum Mekanigi ve DNA

Kuantum Mekaniği DNA’nın Çalışmasında da Var

Yaşam molekülleri DNA aklımıza gelmektedir. Davranışlarımızdan saçımızın rengine fiziksel özelliklerimizin hepsine hükmeden yaşam moleküllerinin çalışmasından bahsedeceğiz. DNA, şaşırtıcı bir hassasiyetle çoğalmaktadır. Ancak bu süreç hatalara karşı bağışıklık gösteremeyebilir. Bu süreç [devamı…]

Ultracold Malzemeler Daha Guclu

Ultracold Malzemeler Daha Güçlü

Ultracold moleküler gazlarla yapılan deneyler kuantum kimyasına güçlü bir mercek sağlar, ancak araştırmacılar bu tür sistemlerin ilk geliştirilmesinden bu yana on yıl içinde deneyler esnasında kullandıkları tuzaklarda yaşanan beklenmeyen molekül [devamı…]

Neden Icme Suyumuzu Denizden Almiyoruz

Neden İçme Suyumuzu Denizden Almıyoruz?

16. yüzyılda gemiler, acil bir durumda deniz suyunu kaynatmak için kullanılabilecek küçük damıtma tesisleri taşıyordu. Çağımızda yaşanacak en büyük sorunların başında su kıtlığını olduğu düşünülmektedir.  Yüzyıllardır insanlar denizlerden tatlı su [devamı…]