Yaprak Buyumesinde Konformal Model

Yaprak Büyümesinde Konformal Model

Fizik alanındaki bilim insanları, yaprakların büyümesini tahmin etmek için matematiksel bir dönüşüm olan konformal haritanın kullanıldığını göstermişler. Matematiğin biyolojide uygulanmasına D’Arcy Thompson 1917 yılında yazdığı Büyüme ve Biçim Üzerine adlı [devamı…]

Konigsberg Kopruleri ve Topoloji
Matematik

Königsberg Köprüleri ve Topoloji Nedir?

Geometrik bir cismin sürekli deformasyonlar altında korunan esneme, burulma, buruşma ve eğilme gibi, yani delik kapatmadan, delik açmadan, yırtılmadan, yapıştırmadan veya kendi içinden geçmeden özellikleri, matematikte topolojinin konusudur. Yunanca o, [devamı…]

Hubbard Modeli Nedir
Bilişim

Hubbard Modeli Nedir?

Hubbard modeli, iletken sistemlerden yalıtkan sistemlere geçişin kaba bir temsilidir.  Katı hal fiziği alanında çok faydalıdır. Model John Hubbard’ın adını taşımaktadır. Hubbard modeline göre, her elektron, biri onu yakındaki atomlara tünel [devamı…]

Su Jeti Modellerinde Kesif

Su Jeti Modellerinde Keşif

Bir nozülden çıkan jetteki desenler, açıklığın boyutu ve su akış hızıyla doğrudan ilişkilidir. Bir fincana kahve döktüğünüzde, sürahiden akan suyun 90 derece aralıklı halkaları olan bir zincire benzediğini gözlemleyebilirsiniz. Günlük hayatımızda [devamı…]

En Ileri Yapay Zeka Destekli Protezler

En İleri Yapay Zeka Destekli Protezler

Utah Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından “şimdiye kadar üretilmiş” en ileri yapay zeka destekli protezler yaratıldı ve dünyanın en büyük protez üreticisi Ottobock, projeyi uluslararası düzeyde başlatmak için onlarla ortaklık kurdu. “Bugüne [devamı…]

Kuantum Hesaplamada Yeni Kesif mi

Kuantum Hesaplamada Yeni Keşif mi?

Kuantum bilgisayar hesaplamalarındaki hataları düzeltmeye yönelik yepyeni bir yöntemin keşfedilmesi sayesinde, güçlü ve yeni bir bilgi işlem alanının önündeki önemli bir engel ortadan kalkabilir. Eski bilgisayarlarda hata düzeltme oldukça gelişmiş [devamı…]

Dunyanin En Buyuk Iki Kuantum Bilgisayari

Dünyanın En Büyük İki Kuantum Bilgisayarı

Konvansiyonel bir süper bilgisayar tarafından çözülmeye bile başlanamayan ne tür problemlerin kuantum hesaplamalı olarak çözülebileceği konusundaki tartışma, bugüne kadar dünyanın en güçlü kuantum bilgisayarlarından ikisini kullanan son denemelerle yeniden ateşlendi. [devamı…]

Hayvan Büyümesinin Matematiksel Modeli
Çevre ve İklim

Hayvan Büyümesinin Matematiksel Modeli

Monash Üniversitesi’nin çalışmalarından yola çıkarak matematiksel olarak hayvan büyümesi modelinin tanımlanması çalışması yapıldı. Yapılan modelleme çalışmaları sonrası hayatı tanımlayanın fizik değil biyoloji olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Fiziksel kısıtlamaların biyolojik kalıpları [devamı…]

Ataturk ve Albert Einstein

Albert Einstein’ın Atatürk’e Cevabı

1930’lu yıllarda, Berlin Üniversitesi’nde ders veren Einstein, Nazi baskısına daha fazla dayanamayarak Paris’e taşındı. Tabii Almanya’da bulunan diğer Yahudi profesörler de, güvende olmadıkları için, sığınacakları güvenli bir ülke arıyorlardı. İşte [devamı…]

algoritma nedir

Algoritma Nedir?

“Algoritma” kelimesi basında arama motorlarının ve sosyal ağların opak işleyişini belirtmek için yaygın olarak kullanılmaktadır. Ama tam olarak neden bahsediyoruz? Algoritma nedir? Bu kavram, Öklid’den GAFAM algoritmalarına kadar tarih boyunca [devamı…]

Einstein'ın Hayatı ve Çalışmaları

Annus Mirabilis Makaleleri Nedir?

Annus Mirabilis makaleleri (Latince: annus mīrābilis; mucize yıl), Albert Einstein tarafından 1905 yılında Annalen der Physik bilim dergisinde yayınlanan makalelerdir. Bu dört makale modern fiziğin temelinin oluşturulmasına büyük ölçüde katkıda [devamı…]