Spektroskopi Nedir

Spektroskopi Nedir?

Spektroskopi, elektromanyetik radyasyonla etkileşen veya yayan madde tarafından üretilen spektrumların araştırılması ve ölçülmesidir. Başlangıçta spektroskopi, dalga boyunun bir fonksiyonu olarak radyasyon ve madde arasındaki etkileşimin incelenmesi olarak tanımlandı. Şimdi, spektroskopi, [devamı…]

Amerika'da Monkeypox Son Durum Nedir?

Amerika’da Monkeypox Son Durum Nedir?

CDC (Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri) Pazartesi günü yaptığı açıklamada, şimdiye kadar sadece bir tanesini teyit etmesine rağmen, önümüzdeki haftalarda Amerika Birleşik Devletleri’nde daha nadir maymun çiçeği vakalarının ortaya çıkmasını [devamı…]

Monkeypox Maymun Cicegi Virusu Ulkede Goruldu

Monkeypox Nedir?

Monkeypox ilk olarak 1958’de, araştırma için tutulan maymun kolonilerinde salgınlar meydana geldiğinde keşfedildi – bu da ismine yol açtı. (Maymun çiçeği hakkında bilmeniz gerekenler.) Bir insandaki ilk vaka, 1970 yılında, [devamı…]

Kuantum Mekanigi ve DNA

Kuantum Mekaniği DNA’nın Çalışmasında da Var

Yaşam molekülleri DNA aklımıza gelmektedir. Davranışlarımızdan saçımızın rengine fiziksel özelliklerimizin hepsine hükmeden yaşam moleküllerinin çalışmasından bahsedeceğiz. DNA, şaşırtıcı bir hassasiyetle çoğalmaktadır. Ancak bu süreç hatalara karşı bağışıklık gösteremeyebilir. Bu süreç [devamı…]

Yasemin Özkan Aydın

Yasemin Özkan Aydın Kimdir?

Yasemin Özkan Aydın ilk olarak Bursa Anadolu Sağlık Meslek Lisesinden mezun oluyor. Sonrasında Yıldız Teknik üniversitesi Elektrik Mühendisliği’nde okuyor. Daha sonra da ODTÜ’de 8 yıl kalarak bütünleşik doktorasını (master+doktora) tamamlıyor. [devamı…]