Termometreler

Termometre Nedir?

Bir termometre, sıcaklığı veya sıcaklık gradyanını (bir nesnenin sıcaklık veya soğukluk derecesi) ölçen bir cihazdır. Termometrenin bazı ilkeleri, iki bin yıl önceki Yunan filozofları tarafından biliniyordu. Henry Carrington Bolton’un (1900) belirttiği [devamı…]

Ataturk ve Albert Einstein

Albert Einstein’ın Atatürk’e Cevabı

1930’lu yıllarda, Berlin Üniversitesi’nde ders veren Einstein, Nazi baskısına daha fazla dayanamayarak Paris’e taşındı. Tabii Almanya’da bulunan diğer Yahudi profesörler de, güvende olmadıkları için, sığınacakları güvenli bir ülke arıyorlardı. İşte [devamı…]

Feryal Ozel Kimdir

Feryal Özel Kimdir?

Feryal Özel (d. 27 Mayıs 1975), Türk astrofizikçi. Araştırma alanları karadelikler, nötron yıldızları ve teorik astrofizik üzerinedir. Akademik kariyeri Columbia, Harvard ve Princeton gibi ABD üniversitelerinde şekillenmiş, İsviçre’nin Cenevre kentindeki [devamı…]

angkor wat temple siem reap cambodia

Kamboçya’da Yeni Keşifte Peri Figürleri Bulundu

Kamboçya’nın kuzeybatısındaki Siem Reap eyaletindeki kalıntılarda yapılan arkeolojik çalışmalar, binlerce yıl öncesini aydınlatacak. Kazıda bulunan oyma eserlerde peri figürleri yer alıyor.Apsara Ulusal İdaresi Pazartesi günü yayınladığı açıklamada, arkeologların Kamboçya’nın kuzeybatısında [devamı…]

Türk Firması Beko'dan Enteresan Robot Şef

Türk Firması Beko’dan Enteresan Robot Şef

Bir robot “şefin”, yeterince terbiyeli olup olmadığını belirlemek için çiğneme sürecinin çeşitli aşamalarında yiyecekleri tatması öğretildi. Cambridge Üniversitesi’nden araştırmacılar, ev aletleri üreticisi Beko ile birlikte insanlarda karşılaştırılabilir bir süreci simüle [devamı…]

albert einstein kimdir albert einstein hayati

Annus Mirabilis Makaleleri Nedir?

Annus Mirabilis makaleleri (Latince: annus mīrābilis; mucize yıl), Albert Einstein tarafından 1905 yılında Annalen der Physik bilim dergisinde yayınlanan makalelerdir. Bu dört makale modern fiziğin temelinin oluşturulmasına büyük ölçüde katkıda [devamı…]