Tourette Sendromu Nedir?

Tourette Sendromu

Tourette sendromu veya TS, insanların istemsiz ve kontrol edilemeyen vokal sesler ve ‘tikler’ adı verilen hareketler yapmasına neden olan kalıtsal ve bir nörolojik bozukluktur. Tourette sendromu genellikle 2 ile 21 yaş arasında başlar. TS’nin tedavisi yoktur, ancak genellikle kişi yaşlandıkça düzelir ve yaşam süresini kısaltmaz. Bazı insanlar yetişkinliğe girdiğinde tiklerin kaybolduğu fark edilebilir.

Tourette Sendromu’nun Belirtileri Nelerdir?

Tourette sendromu semptomları genellikle hafiftir, ancak bazen şiddetli olabilir. Bir grup semptom hareket tikleri olarak adlandırılır. Hareket tikleri olan kişiler kendilerini başlarını sallarken, boyunlarını gererken, ayaklarını yere vururken, vücutlarını bükerken bulabilirler. Bazı insanlar kendilerini ısırabilir veya başka şekillerde kendilerine zarar verebilir veya başka insanlara ve nesnelere tekrar tekrar dokunmayı gerekli bulabilir.

Diğer bir semptom grubu ise vokal tiklerdir. Vokal tikleri olan kişiler boğazlarını temizleyebilir, öksürebilir, burnunu çekebilir, dilini tıklayabilir, homurdanabilir, havlayabilir veya bağırabilir. Bazıları ayrıca belirli sesleri veya cümleleri tekrarlayabilir. Tourette sendromlu biri kısa bir süre için tiklerini durdurabilir ancak bu tik kaçana kadar gerginlik yaratır. Tikler stresle kötüleşir ve kişi gevşediğinde veya belirli bir aktiviteye daldığı zaman iyileşir.

Tourette Sendromu Nasıl Teşhis Edilir?

Tourette sendromunu teşhis etmek için, doktor semptomlar hakkında konuşur ve bunların bir hastalık veya ilaçtan kaynaklanıp kaynaklanmadığını ekarte eder.

Tourette Sendromu İle Yaşamak

Tourette sendromu, öğrenme, davranış ve uyku sorunları, kaygı ve ruh hali değişiklikleri dahil olmak üzere günlük yaşamda sorunlara neden olabilir. Tourette sendromu tedavisinde belirli semptomları azaltmak için ilaç kullanır, ancak Tourette sendromlu çoğu kişinin tedaviye veya ilaca ihtiyacı yoktur. Gevşeme teknikleri stresi azaltmaya yardımcı olailir.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.