Tahıl Ürünleri Kuraklık Nedeniyle Tehlikede

Tahıl Ürünleri Kuraklık Nedeniyle Tehlikede

Yeni bir araştırmaya göre, tahıl ürünleri aşırı sıcaklar ve kuraklık nedeniyle tehlikeye girebilir. Küresel ısınma mevsimsel örüntüleri değiştirmekte, yoğun kuraklık ve sıcak hava dalgaları gibi aşırı hava olaylarının sıklığını arttırmakta, bu [devamı…]

Uc Yeni Orumcek Turu Kesfedildi

Üç Yeni Örümcek Türü Keşfedildi

Çin’deki Hunan Normal Üniversitesi’nden bir grup yaşam bilimci, Singapur Ulusal Üniversitesi’nden bir meslektaşlarıyla birlikte çalışarak Çin’de üç yeni mezotel örümceği türü buldu. ZooKeys dergisinde yayınlanan araştırmalarında ekip, Hunan Eyaleti’nin çeşitli [devamı…]

Yeni Yasayan Cevreci Ahsap

Yeni Yaşayan Çevreci Ahşap

Michigan State ve Purdue’den araştırmacılar, mikroplarla yüklü yeni bir sağlam, sürdürülebilir, kendi kendini iyileştiren kereste çeşidi geliştirmek için işbirliği yapıyor. Michigan Eyalet Üniversitesi, Purdue Üniversitesi ile birlikte kulağa çizgi romanlardan [devamı…]

Hayvan Büyümesinin Matematiksel Modeli

Hayvan Büyümesinin Matematiksel Modeli

Monash Üniversitesi’nin çalışmalarından yola çıkarak matematiksel olarak hayvan büyümesi modelinin tanımlanması çalışması yapıldı. Yapılan modelleme çalışmaları sonrası hayatı tanımlayanın fizik değil biyoloji olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Fiziksel kısıtlamaların biyolojik kalıpları [devamı…]

Tamamen Karanlıkta Yapay Fotosentez

Tamamen Karanlıkta Yapay Fotosentez

Araştırmacılar, Dünya’da ve belki bir gün Mars’ta gıda üretiminin enerji verimliliğini artırmaya yardımcı olmak için yapay fotosentez oluşturmak için çalışıyorlar. Milyonlarca yıl öncesinden bu yana bitkilerdeki fotosentez, suyu, karbondioksiti ve [devamı…]

Yangin Sondurme Ucaklari Kapak

Amerika’da Yangın Söndürme Uçakları

Yazımızda Amerika’da kullanılan çeşitli yangın uçaklarını ve kapasitelerini tanıtacağız. Orman Hizmetleri, orman yangınlarını yönetmek için birçok türde ve boyutta uçak kullanır. Bu uçaklardan bazıları Orman Bakanlığına ait iken bazıları da [devamı…]

Global Isınma Tehdit Etmeye Başladı

Global Isınma Tehdit Etmeye Başladı

Tor Selnes hayatını bir lambaya borçlu. Kendisini öldürebilecek bir çığdan mucizevi bir şekilde kurtuldu. Svalbard Norveç’in kuzeyinde bulunan bir adalar topluluğudur. Svalbard diğer tüm kutup bölgelerine oranla daha fazla ısınmaktadır. [devamı…]

plants in soil from the moon

İlk Kez Ay Toprağında Yetişen Bitkiler

NASA, Artemis astronotlarını önümüzdeki yıllarda ayın yüzeyinde daimi olarak kaldıklarında kendi bitkilerini yetiştirmeleri gerekebilir. Hatta bu olmalı. Bilim insanları Dünya’da bitki yetiştirmek için regolit adı verilen ay yüzey malzemesi örneklerini kullandıkları [devamı…]

Tiftik Kecisi

Tiftik Keçisi

Resimde görülen ve Anadolu’da “firik“ olarak da isimlendirilen beyaz uzun tüylü keçi türü dünyada “Ankara Keçisi (Angora Goat) “ olarak tanınmaktadır. Kıl keçisinin bir türü olan bu hayvanın uzun, ince [devamı…]

deschampsia antarctica

Antartika Yeşeriyor

İklim değişikliklerinin en bariz hissedildiği yerlerden biri de Antartika’dır. Bu bölgede çiçek büyümesi, ısınan iklim nedeniyle maalesef hızlanıyor. Bitkilerin o bölgede büyümesi demek aynı zamanda süregelen eko sistem zincirinin de [devamı…]